Trafiekcijfers Mei 2022
Vergelijking tussen de periode Mei 2019, 2021 en 2022
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
246 |
344 |
+39,8% |
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
2.729 |
2.197 |
-19,5% |
|
Passagiers: |
41.350 |
32.470 |
-21,5% |
|
Vracht: |
1.439 |
3.345 |
+132,5% |
|
Vracht: |
3.956 |
3.345 |
-15,4% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Mei 2019, 2021 en 2022
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
1.403 |
1.704 |
+21,5% |
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
9.543 |
8.985 |
-5,9% |
|
Passagiers: |
144.902 |
118.387 |
-18,3% |
|
Vracht: |
18.348 |
19.194 |
+4,6% |
Commentaar:
COVID-NAWEEËN NOG STEEDS STERK VOELBAAR
Helaas nog steeds geen cijfers om over te juichen.
- status quo in de passagiersbestemmingen na schrapping van Tunesië, Bulgarije en Turkije door TUI;
- in tegenstelling met concurrerende luchthavens geen nieuwe airlines ;
- rustige periode voor zowel Egyptair Cargo als Qatar Airways Cargo;
- algemene wereldwijde verzwakking van de luchtvracht, die uiteraard nog meer voelbaar is in Oostende met slechts twee grote klanten.
Tot vervelens toe moeten we in herhaling vallen: PRO-ACTIVITEIT BLIJFT VER TE ZOEKEN.